Een Yin Yang Flow les richt zich op het versoepelen en versterken van bindweefsel, gewrichten en spieren. Het is een les waarin je zowel fysiek uitgedaagd wordt als geheel tot rust komt. 

 

Het Yin gedeelte focust zich op zittende houdingen. Yin yoga doelt op de diepere lichaamsweefsels en wordt daarom beoefend met de grootst mogelijke ontspanning van de spieren. De houdingen worden langer vastgehouden (denk aan 3 tot 5 minuten) Deze stille oefeningen zijn fantastisch om het hart te ontspannen en de geest te kalmeren. Het Yang gedeelte is iets actiever, ook hier houden we de asana’s langer vast waarbij gelet wordt op zowel uitlijning als ademhaling. Tijd en zwaartekracht bieden je de ruimte om op een ontspannen manier je eigen grenzen te ontdekken en verleggen.

 

Yin is alles wat statisch is, stil, verborgen, koud en verwijst naar het onbeweeglijke in ons lichaam: het bindweefsel en gewrichten omdat zij stijf en weinig elastisch zijn.

Yang is alles wat dynamisch is, steeds veranderend, zichtbaar, warm, sterk en verwijst naar het beweeglijke in ons lichaam: de spieren. Yin en Yang zijn tegenpolen die niet zonder elkaar kunnen. Het is een bewegende energie.

 

Tijdens mijn lessen ervaar je het verschil tussen spierontspanning en spierspanning. Wil je dus een combinatie van Yin en Yang,  dan is dit de perfecte les voor jou.

 

Voor wie

Yin-Yang Flow is geschikt voor iedereen. Voor beginners én gevorderden.